22 września w Grand Halls w Szanghaju odbyło się Międzynarodowe Forum Żeglugi North Bund 2023 pod hasłem „Otwartość, współpraca i innowacje: współtworzenie nowego krajobrazu globalnej żeglugi i lotnictwa”. Przedstawiciele i eksperci władz branżowych, przedsiębiorstw portowych i żeglugowych, instytutów badawczych i stowarzyszeń branżowych z całego świata zebrali się w Szanghaju, aby omówić bieżący rozwój, wyzwania i przyszłe możliwości branży żeglugowej, mając na celu wspólne promowanie nowego rozwoju żeglugi.
Cyfryzacja sektora energetycznego nabiera rozpędu dzięki postępowi technologicznemu pod postacią rozwiązań takich jak blockchain, IoT, AI, ML czy przetwarzanie danych w chmurze. Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne wyznaczają dynamiczne kierunki rozwoju w branży energetycznej. Eksperci są zgodni, że w nadchodzącej dekadzie cyfryzacja zrewolucjonizuje sposób produkcji, dystrybucji, magazynowania i zużycia energii elektrycznej. Będzie to zasługą bardziej inteligentnych, wydajnych, niezawodnych i zrównoważonych systemów ene
Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.
O tym, że czas to pieniądz wiedzą dokładnie pracownicy portów. Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports, pracuje nad wdrożeniem ułatwień i oszczędności z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii 5G. Jak szybka sieć może usprawnić pracę na terenie gdyńskiego portu?
Autonomiczne cumowanie i pozycjonowanie statków to przyszłość branży morskiej, a armatorzy i operatorzy terminali cały czas śledzą innowacje, które usprawnią żeglugę i obsługę statków w portach – twierdzą eksperci australijskiej firma (Marine Autonomous Intelligent Docking (MAID)).
Rozwiną się nowe technologie, zwiększy zanieczyszczenie środowiska i przekręty. 2022 będzie rokiem intensywnego wprowadzania w gospodarce morskiej nowych technologii – wynika z analizy Su Yin Anand i Tabithy Logan, współzałożycielek The Captain’s Table. Będzie również okazją do wykorzystywania technologii do nielegalnych działań i omijania prawa – ostrzega Windward.
Spółka Shanghai Electric poinformowała o wprowadzeniu na rynek swojego najnowszego modelu morskiej turbiny wiatrowej, platformy Petrel SEW11.0-208. Odbyło się to na forum poświęconym „zerowej emisji dwutlenku węgla”, na które zaproszono liderów chińskiego przemysłu energetyki wiatrowej, aby zaprezentowali oni możliwości w kontekście zaangażowania Chin w redukcję emisji dwutlenku węgla.
Zaprezentowany przez Hughes terminal 4510 zapewnia inteligentną łączność dla kluczowych zastosowań mobilnych, naziemnych i morskich w odległych obszarach Europy bez dostępu do sieci energetycznej.
Prezentujemy wywiad z wiceministrem ds. klimatu Ireneuszem Zyską na temat polskiej transformacji energetycznej, przeprowadzony przez Mariusza Marszałkowskiego z Instytutu Jagiellońskiego.
Brytyjski Port Felixstowe zamierza wykorzystywać technologię 5G oraz Internet Rzeczy (IoT) w ramach rządowego „Programu prób i testów 5G”.
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku